Indra
2009-01-29
Labdien!Jūtīga muguras pati lejasdaļa, ilgāk sēžot sāp sēžas kauli, arī kājas stīvas. Problēma ir ar muguru vai gūžas kauliem? Arī stāvus noliecoties ar rokām pie grīdas velk kāju aizmugure un tie paši kauli sēžā.
Atbilde:
2009-01-30
Pie sēžas kauliem stiprinās augšstilba atliecēju un ceļa saliecēju muskuļu grupa. Ilgstoši sēžot šie muskuļi var saīsināties un radīt sāpes to piestiprināšanās vietās, muguras lejasdaļā. Iesākumā varat mēģināt izstiept šos muskuļus, tos var atrast publikāciju sadaļā(vingrojumi kājām). Ja nelīdzēs, tad konsultējaties ar fizioterapeitu!
Valentīna
2009-01-24
Pirms mēneša sanāca neveiksmīgi pakrist un salauzt roku virs plaukstas. Tagad ģipsis ir noņemts, bet roka liekas smaga un neizdodas viņu iekustināt, nevaru padarīt pat mājas darbiņus. Kādi vingrojumi man var palīdzēt, varbūt kādas procedūras. Ģipsi noņēma pirms aptuveni sešām nedēļām. Paldies iepriekš par atbildi.
Atbilde:
2009-01-30
Ir jāizstrādā tās kustības, kuras ir ierobežotas, var izmantot dažādus palīgrīkus - nūju, bumbu, espanderi. Vingrojumus vislabāk veikt pēc siltas vannītes ( ūdens temperatūra 37 grādi), arī ūdenī var izkustināt plaukstu visos virzienos. Ir lietas ko jūs pati nevarēsiet izdarīt, piem., pasīvi izstiept un izstrādāt locītavu un plaukstas kauliņus. Iespējams būs nepieciešams pārbaudīt kakla daļu (rokas muskuļu inervācija), pleca un elkoņa locītavu. Iesākumā būtu labi konsultēties ar fizioterapeitu...
INETA
2009-01-15
LABDIEN! ATKAL PIE ŠIEM GRŪTAJIEM DARBIEMESMU ATGRIZUSIES PIESAVAS VEC;AS PROFESIJAS ŠUVĒJA NU JAU NEDĒĻU ŠAUSMĪGI SĀP SPARNDA UN PLECIPATNOPIRKU PIAPRU PLĀSKTERUS SMĒRES BET NEKAS NELĪDZ KĀDU LAIKU GĀJU UZ AIROBIKU DRUSKU BIJA LABĀK BET LAI GALĪGI PĀRIETU NEBIJA , KO MAN LABĀKDARĪT ARKATRU DIENU PALIEK AR VIENTRAKĀK TĀSSĀPES IR NECIEŠAAMS LIKEA SKĀ GALVU NOLIEC TĀ SAVELK UN DOMĀ VAI PIECELSIES VAI NĒ , PAT NO RĪTA MASĒJU AR DVIELI SPRANDU?
Atbilde:
2009-01-16
Strādājot ir jākontrolē galvas un plecu stāvoklis, t.i., lai galva nav pārlieku saliekta, jāseko lai pleci netiktu izvirzīti uz priekšu, nesēdēt ar sakumpušu muguru. Galda augstumam ir jābūt optimālam, lai apakšdelmus noliekot uz virsmas mugura paliek iztaisnota. Būtu labi periodiski veikt kakla plecu joslas, galvas masāžu, pagulēt uz adatu paklājiņa (Kuzņecova iplikators). Ik pēc pusstundas jāveic vingrojumi kaklam, pleciem, krūšu kurvim, elpošanas vingrojumi (vingrojumi būs atrodami publikāciju sadaļā pēc 2. nedēļām). Ja šis pasākumu kopums nedēļas laikā nedod rezultāta ir jāgriežās pie neirologa, fizioterapeita, lai tas izmeklē kakla krūšu skriemeļus,plaušu kupola saites, atslēgas kaulus.
Ojārs
2009-01-10
Labdien! Man ir atlūzis kaula gabaliņš no iekšējās potītes priekšējās daļas. Nelaime tāda, ka uz papēža ir ādas kaite, kuru vajag regulāri apstrādāt. Ar ģipsi jāstaigā vēl vismaz 2 nedēļas, tad atlūzums varētu pieagt klāt un operācija nebūtu jātaisa. 1)Tā varētu notikt? 2)Vai pastāv fiksējošs palīglīdzeklis potītei ģipš vietā (šina?), kuru regulāri var noņemt un uzlikt. Kur var nopirkt vai iznomāt?
Atbilde:
2009-01-11
Pēc ģipša noņemšanas ir jāuztaisa rentgena uzņēmums, tas arī parādīs cik labi ir sadzijis kauls. Cik ātri izveidosies kaula rumbējums ir atkarīgs no lūzuma veida, cilvēka vecuma un pasākumu kopuma, ko veic līdz noņem ģipsi.Lai ātrāk pieaugtu kauls ir jākustina augstākstāvošošās brīvās locītavas, jāmasē veselā kāja, ar pirkstu jāapklauvē ģipsis virs lūzuma vietas.Par ģipša nomaiņu pret šinu ir jākonsultējas ar ķirurgu.
Iveta
2009-01-08
Sēdošs darbs,un sāp mugura starp lāpstiņām pa naktīm, ir liels sasprindzinājums mugurā.
Atbilde:
2009-01-08
Visbiežāk sāpes starp lāpstiņām var izsaukt sasprindzināti muskuļi, sagriezušies krūšu skriemeļi. Šajā gadījumā būtu labi periodiski veikt neuzkrītošus (ja ir nepārtraukts darbs ar klientiem) vingrojumus, piem., pāris reizes izapļot plecus, pievilkt lāpstiņas pie mugurkaula, ievilkt zodu,lai iztaisnojas kakla izliekums utt. Jāizvērtē sava darba vieta (skatīt atb. Dacei), darba un atpūtas pozas mājās, gultas matracis, spilvens, iemigšanas poza. Sāpes naktīs var izsaukt nepiemērota gulēšanas poza (piem., uz vēdera), pārāk cieta vai mīksta, no vairākiem posmiem sastāvoša gultas virsma, tāpat pārāk mīksts vai blīvs spilvens. Var palīdzēt Kuzņecova iplikators (nopērkams visās aptiekās), uz kura var pagulēt pirms iemiegat. Ja šis pasākumu kopums nelīdz, tad jāgriežās pie fizioterapeita.